top of page
  • Writer's pictureJ P

Υπέρταση και καλοκαίρι


Η αρτηριακή πίεση κυμαίνεται εποχιακά, με τις τιμές της να είναι χαμηλότερες το καλοκαίρι.


Η αρτηριακή πίεση και ιδίως η συστολική (η «μεγάλη» πίεση) τείνει να μειώνεται κατά μέσο όρο 5-10 mmHg, γεγονός που αποδίδεται στους περιβαλλοντικούς παράγοντες αλλά και στην αλλαγή τρόπου ζωής.


Επίσης οι υψηλές θερμοκρασίες προκαλούν στον οργανισμό μας αυξημένη εφίδρωση με αποβολή ηλεκτρολυτών, αγγειοδιαστολή, με αποτέλεσμα να μειώνεται η πίεση.


Γενικές οδηγίες


  • Καλή διατροφή με αρκετά φρούτα και λαχανικά και άσκηση είναι το κλειδί για την καταπολέμηση της υπέρτασης.


  • Αποφυγή ακραίων συμπεριφορών όσον αφορά την διατροφή και την άσκηση Πολλά και μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα.


  • Αποφυγή βαριων και λιπαρών γεύματων.


  • Προτιμηση στις σαλάτες με λίγο λάδι, λαχανικά, ψητά και φρούτα, διότι ο στόχος είναι να παράγει ο οργανισμός λίγη θερμότητα και να αποβάλλει πολλή, ώστε να δροσίζεται.


  • Αφθονο δροσερό νερό ή φυσικούς χυμούς


  • Αποφυγή στις καταχρήσεις στα οινοπνευματώδη ποτά.


  • Ελαφρά, ανοικτόχρωμα βαμβακερά ρούχα, γυαλιά ηλίου και καπέλο


  • Κολύμπι και να περπατημα τις πρωινές ή τις απογευματινές προς βραδινές ώρες που είναι πιο δροσερό το περιβάλλον.


  • Αν η πιεση είναι ρυθμισμένη, μετρηση 1-2 φορες / εβδομάδα σε συνθήκες ηρεμίας Αν όμως είναι αρρύθμιστη μέτρηση με τη συχνότητα που έχει συστήσει ο γιατρός.


  • Προσαρμογή δοσολογίας με βάση τις οδηγίες.


Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας

Πρόληψη υγείας από το ιατρείο

101 views0 comments

Comments


bottom of page