top of page
  • Writer's pictureJ P

Τι θα πρέπει να προσέχει ένας αθλητής στην διατροφή του;

Τι θα πρέπει να προσέξει ένας αθλητής στη διατροφή του;

Η επαρκής πρόσληψη όλων των θρεπτικών συστατικών (βιταμινών, ιχνοστοιχείων, πρωτεϊνών, λιπών, υδατανθράκων κ.α.), αποτελεί τη βάση για την επιτυχία του κάθε αθλητή. Αυτό επιτυγχάνεται μόνο όταν υπάρχει ποικιλία τροφίμων στο καθημερινό διαιτολόγιο του ποδοσφαιριστή. Επίσης σημαντικό ρόλο, παίζει και η επαρκής πρόσληψη ενέργειας (θερμίδων), η οποία θα πρέπει να καλύπτει τις αυξημένες ανάγκες κάθε αθλητή σε καθημερινή βάση. Αν δεν υπάρχουν τα πιο πάνω είναι δύσκολο να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός αγώνα, έστω και αν έχει προπονηθεί σκληρά. Σημαντικό επίσης ρόλο στη διατροφή ενός ποδοσφαιριστή παίξει το γεύμα πριν από τον αγώνα.

ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΑΘΛΗΤΕΣ

ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΛΗΨΗ ΠΡΩΙΝΟΥ

Ενεργειακή κάλυψη του οργανισμού μετά την πάροδο της νύχτας, αποφυγή απώλειας μυϊκής μάζας, διατήρηση του μεταβολικού ρυθμού .

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Ενεργειακή κάλυψη από τη σωστή αναλογία πρωτεϊνών, λιπών, υδατανθράκων και πρόσληψη των απαιτούμενων θρεπτικών συστατικών .

ΜΙΚΡΑ ΤΑΚΤΙΚΑ ΓΕΥΜΑΤΑ

Καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών και σταθερότερη απόδοση ενέργειας στην διάρκεια της μέρας.

ΔΕΝ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΥΜΕ ΚΥΡΙΑ ΓΕΥΜΑΤΑ

Δεν μένει ο οργανισμός ακάλυπτος ενεργειακά με άσχημες συνέπειες στην απόδοση πνευματικών και αθλητικών επιδόσεων .

10-15 ΠΟΤΗΡΙΑ ΝΕΡΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ

Βοηθάει στην αναπλήρωση των υγρών που χάνονται με την εφίδρωση, για καλύτερη ελαστικότητα στις μυϊκές ίνες και καλύτερη απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών .

ΑΠΟΦΥΓΗ ΤΡΟΦΩΝ ΜΑΓΕΙΡΕΜΕΝΩΝ ΜΕ ΖΩΙΚΑ Η ΦΥΤΙΚΑ ΛΙΠΑΡΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΤΗΓΑΝΙΤΑ

Αποφεύγουμε έτσι την πρόσληψη μεγάλων ποσοτήτων λίπους και τοξινών ενώ περιορίζουμε την καταστροφή των βιταμίνων.

Ποιά είναι τα συστατικά της τροφής μας;

ΤΑ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΡΟΦΗΣ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ 5:

Υδατάνθρακες

Λίπη

Πρωτείνες

Βιταμίνες

Ανόργανα συστατικά

Οι τρείς πρώτες κατηγορίες μας δίνουν ενέργεια ενώ οι δυο τελευταίες όχι. Όλες οι πιο πάνω κατηγορίες είναι απαραίτητες στον οργανισμό μας για τη σωστή και ολοκληρωμένη λειτουργία του οργανισμού μας.

Ποιές τροφές περιέχουν τα πιο πάνω συστατικά;

ΥΔΑΤΑΝΘΡΑΚΕΣ

Δημητριακά, ψωμί, ζυμαρικά, όσπρια, πατάτες, ξηροί καρποί, λαχανικά, φρούτα.

ΛΙΠΗ

Βούτυρο, κρέας, συκώτι, αλλαντικά, γάλα, τυριά, γαλακτοκμικά προιόντα, αυγά, ψάρια, πουλερικά.

ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ

Όλα τα ζωικά προιόντα: κρέας, γάλα, ψάρι, σηκώτι, αυγά.

ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Φρούτα και λαχανικά

Με μια σωστή διατροφή ο ποδοσφαιριστής παίρνει όλη την ενέργεια που χρειάζεται. Επίσης πρέπει να αποφεύγεται η κατανάλωση πολλών αναψυκτικών, γλυκών και τα πολλά πατατάκια (chips) γιατί έτσι εύκολα μπορει να αποκτήσει περιττά κιλά. ΟΛΑ ΜΕ ΜΕΤΡΟ!!!

1 view0 comments
bottom of page