top of page
  • Writer's pictureJ P

Τα οφέλη της διατροφής της νηστείας!


Η νηστεία, απαιτεί ένα καθημερινό διαιτολόγιο απαλλαγμένο από την κατανάλωση κεκορεσμένων λιπών και πλούσιο σε μονοακόρεστα από τις ελιές και το λάδι ελιάς αλλά και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα από τα θαλασσινά, τους ξηρούς καρπούς και άλλους σπόρους.


Επίσης είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά στοιχεία και βιταμίνες, που προστατεύουν από παθήσεις όπως η στεφανιαία νόσος και η υπερλιπιδαιμία.

Ταυτόχρονα όμως είναι αρκετά πλούσια σε συνολικά λιπαρά και υδατάνθρακες (άμυλο) και πουρίνες (ουσίες που ανεβάζουν το ουρικό).


Τα πιο δημοφιλή τρόφιμα της νηστείας περιλαμβάνουν:


  1. Το ελαιόλαδο και οι ελιές αποτελούν πηγές μονοακόρεστου λίπους και βιταμινών Ε & Α, καροτενοειδών, καλίου, ασβεστίου, φωσφόρου, σιδήρου και μαγνησίου.

  2. Στην κατανάλωση τους απαιτείται προσοχή για το αλάτι και τις θερμίδες.

  3. Τα θαλασσινά είναι βασική πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα και χαμηλά σε κορεσμένο λίπος

  4. Τα όσπρια είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες, αλλά και πρωτεΐνες χαμηλής βιολογικής αξίας και μία ποικιλία ιχνοστοιχείων

  5. Τα διάφορα λαχανικά εποχής (μαγειρεμένα ή σε σαλάτα) είναι πηγές φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων, αλλά και πολύτιμη πηγή φυτικών ινών και πρωτεϊνών.

  6. Οι ξηροί καρποί είναι εξαιρετικές πηγές φυτικών πρωτεϊνών, φυτικών ινών και μικροθρεπτικών συστατικών όπως ασβεστίου, βιταμινών Β και ω3 λιπαρών οξέων.

  7. Ο χαλβάς προέρχεται από το σησάμι και είναι ένα τρόφιμο πλούσιο σε ακόρεστα λιπαρά και απλά σάκχαρα (αν και πλέον υπάρχουν επιλογές με στέβια και χωρίς ζάχαρη) αλλά και συνολικές θερμίδες. Είναι μία καλή πηγή βιταμίνης Ε, σιδήρου, ασβεστίου, φωσφόρου, καλίου, σεληνίου και ψευδαργύρου.

  8. Ο ταραμάς αποτελεί καλή πηγή βιταμινών Α και D, μαγνησίου, ψευδαργύρου, φωσφόρου και καλίου. Ταυτόχρονα όμως είναι τροφή πλούσια σε αλάτι και θερμίδες και για αυτό απαιτεί προσοχή.

  9. Η σόγια αποτελεί υποκατάστατο (εν μέρει) του κρέατος αλλά και πηγή πολυακόρεστων λιπαρών οξέων και ω-3, πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας και διαλυτών φυτικών ινών.


Σύμφωνα με δημοσιευμένες μελέτες είναι ένα πρόγραμμα διατροφής που μπορεί να ελαττώσει τα επίπεδα της ολικής και της «κακής» (LDL) χοληστερόλης, ακόμα και το σωματικό βάρος, ενώ ενδέχεται να αυξήσει τα επίπεδα ορισμένων θρεπτικών συστατικών, όπως τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που σχετίζονται με την καρδιοπροστασία και την καταπολέμηση της κατάθλιψης.


Συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Διατροφή και πρόληψη υγείας

28 views0 comments

Comments


bottom of page